Copywriting

VERBALNI IDENTITET BRENDA

Verbalni identitet sastavni je dio učinkovite marketinške strategije, važan koliko i vizualni. Nemoguće je graditi povezanost s potrošačem samo putem slike – dok vizualni identitet privlači pozornost, verbalni dio komunikacije potiče interakciju i odnosu daje dubinu. Verbalni identitet je suptilno integriran set vrijednosti koji vam pomaže oblikovati identitet brenda.

Verbalni identitet je ukupnost jezičnog izričaja brenda, a čine ga:

  • ime brenda
  • slogan (potpis brenda)
  • priča o brendu
  • poruka brenda
  • ton glasa
  • vokabular

Ove sastavnice verbalnog identiteta mjerilo su ukupne jezične komunikacije brenda: tekstova na web stranici, e-poruka, biltena, bloga, objava na društvenim mrežama, reklama za radio i TV, podcasta, oglasa, uličnih plakata, brošura i letaka, ali i vašeg tona kojim razgovarate s (potencijalnim) klijentom ili s djelatnikom.

 

IME BRENDA

Naming , brand naming, business naming

Ime je lice brenda, prvi dojam koji ostavite. Ime brenda nosi energetski zapis i odraz je osobnosti, karaktera, ponude i kulture brenda. Osmišljavanje imena, odnosno brand naming jedna je od najtežih odluka koju treba donijeti kod pokretanja brenda pa je važno tom složenom procesu pristupiti strateški. Oko svog ćete poslovanja graditi svoj život, ulagati svoje vrijeme, novac i ostale resurse, a velik dio uspjeha ovisi o tome kako svoju tvrtku predstavljate drugima – počevši od imena.

Kod osmišljavanja imena u obzir treba uzeti razne faktore, primjerice ciljanu publiku, trendove u industriji, okruženje. Budite sigurni da Sintagma tom kreativnom procesu pristupa promišljeno i sveobuhvatno i da vam pomaže osmisliti ime kojim ćete se istaknuti.

SLOGAN

Potpis brenda

Slogan je mehanizam neposredne asocijacije s brendom. Stoji uz bok imenu i logotipu i sastavni je element verbalnog identiteta brenda. Slogan treba biti ekspresivan, jezgrovit, jasan, lako pamtljiv; treba obuhvatiti bit, vrijednosti i obećanje brenda u samo nekoliko riječi. Treba pobuditi emocije kod kupca vašeg proizvoda ili usluge i biti u skladu s ponudom, vrijednostima i ukupnim identitetom brenda. Slogan treba zazirati od klišeja i težiti originalnosti. Treba se tržištu trajno uvući pod kožu, a potrošaču u svijest. Ako je zabavan i zvučan, slogan vašeg brenda može lako postati dio svakodnevnog govora.

PRIČA O BRENDU

Brand storytelling

Storytelling je dio marketinške strategije s ciljem povezivanja brenda s publikom. Sve uspješne tvrtke jednu stvar rade izuzetno dobro: pričaju snažne, dojmljive priče. Priča brenda treba obuhvatiti povijest tvrtke, misiju, svrhu i vrijednosti. Približite svoj projekt publici kroz priču; narativnom tehnikom stvara se sadržaj brenda koji kroz vrijednosti i viziju tvrtke pobuđuje emociju, a emocije zbližavaju i povezuju. Dobre nas priče iznenađuju. Navode nas da mislimo i osjećamo. Ne izlaze nam iz glave i stalno nas podsjećaju na ideje i koncept brenda. Uz to, priča brenda upotpunjuje SEO strategiju i doprinosi boljem pozicioniranju brenda na tražilicama.

 

OBRAĆANJE BRENDA

Brand messaging

Obraćanje brenda je način obraćanja tvrtke tržištu kroz različite kanale. Načinom na koji se obraćate kupcu gradite i njegujete imidž koji želite da kupac ima na umu kad pomisli na vaš brend. Obraćanje je kombinacija čimbenika – jezika, specifičnih izraza i tona korištenih svaki put kad tvrtka komunicira s tržištem. Ono odražava osobnost brenda i određuje pozicioniranje brenda, a s publikom verbalno ili neverbalno komunicira putem proizvoda i poručuje čime se brend bavi, što prodaje i zašto bi ciljana publika odabrala vas, a ne konkurenciju. Sintagma vam pomaže osmisliti 3K model obraćanja: konzistentno, kristalno jasno i karakterno. Tako ćete u obraćanju uvijek slijediti osnovni princip: praktičnost u izričaju i prenošenje sadržaja. Upečatljivo obraćanje plijeni pažnju kupca, navodi ga da se poistovjeti s brendom i kupi proizvod ili uslugu.

 

TON BRENDA

Brand voice

Tonom kojim se obraćate određujete kako želite da vaš brend zvuči. Način komunikacije ili ton brenda ovisi i o industriji unutar koje djelujete, kupcima vašeg proizvoda ili usluge i o misiji vaše tvrtke. Ton brenda na svim komunikacijskim kanalima treba biti ujednačen. Kad radimo na tonu brenda, zajedno postavljamo standard i razvijamo stil kojim će se brend izražavati na tržištu. Stil oblikuje osobnost brenda, osobnost čini identitet. Ton brenda odjekuje šire od riječi i stvara prepoznatljivo ozračje. Ton suptilno odražava stil brenda – minimalizam, jednostavnost, eleganciju, odvažnost, poziva na individualizam ili zajedništvo. Da bi vaš brend bio prepoznatljiv već po tonu, važno ga je dosljedno pratiti u usmenoj i u pismenoj komunikaciji, bilo da pišete mail, oblikujete marketinški materijal ili držite prezentaciju.

VOKABULAR

Moć riječi/ the power of words

Poznato vam je kako smjesta osjetite nečije raspoloženje već prema načinu na koji vam porukom odgovore O.K. Od veselog oki-doki, neutralnog ok ili nevoljkog U redu (uz bonus točku na kraju kao ‘pojačivač okusa’) – registar kojim se ljudi koriste otkriva više od samih riječi. Isto vrijedi i za biznis. Logotip i boje igraju veliku ulogu u tome kako tržište percipira vaš brend, no nije sve u dizajnu. Kad se radi o identitetu brenda, jezik ima sposobnost uspostaviti veze i potaknuti na akciju. Riječi koje birate imaju moć privući pažnju publike ili odvratiti je od brenda. A ako ne birate riječi pažljivo, ne postoji dizajn koji vas može spasiti.  

Kampanje koncepta Naslovi Slogani Reklamni sadržaj Kampanje na društvenim mrežama Blog Online članci Pisanje sadržaja za internetske stranice

Lektura, redaktura, korektura

Ideje koje

rasvjetljuju rješenja.

 

Misli koje

ne izlaze iz glave.